Портфоліо



Науково-методична проблема:

"Соціалізація креативної особистості молодших школярів засобом впровадження ІКТ-компонента"

           Прагнучи не лише сформувати в учнів певну кількість знань, загально навчальних умінь та навичок, а забезпечити подальше становлення особистості дитини, розвиток її розумових здібностей, і в першу чергу навчати дітей самостійно і творчо мислити, четвертий рік працюю над науково-методичною проблемою: «Розвиток креативної особистості молодшого школяра засобом впровадження  інформаційно-комунікаційних технологій ».                                                                                                  Проходячи курси підвищення кваліфікації, у 2014 році захистила   кваліфікаційну роботу  «Формування інформаційної компетентності креативної  особистості молодшого школяра  засобом впровадження ІКТ-компонента».Вважаю, що інформаційно-комунікаційна технологія навчання - це сукупність педагогічних методів і технічних засобів, направлених на реалізацію навчальної мети. ІКТ справляє значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, формуванню навичок спілкування та розвитку креативної особистості молодшого школяра, що максимально забезпечує ефективність навчального процесу.  Ця робота стала  передумовою до написання у 2014 році статті «Використання інформаційних  технологій у початкових класах» у журналі  «Завуч»2014р., червень №12 та  методичного посібника «Використання інформаційних технологій у початкових класах», рекомендованого для використання вчителями та вихователями ГПД.              У роботі розкрито сутність комп’ютерної технології, значення ІКТ для вчителя і учнів, окреслено шляхи використання мультимедійних технологій, специфіку, типи і структуру мультимедійного уроку в початковій школі. Розкрито можливості використання комп’ютерних програм в освітніх галузях початкової   ланки навчання та досвід використання засобів ІКТ з метою підвищення інтересу  до навчання у молодших школярів, зокрема, застосування ППЗ, тренажерів на уроках української мови, математики, літературного читання, природознавства. Запропоновані матеріали допоможуть доповнити навчальне   середовище відео,           звуком, анімацією.   Посібник рецензовано кандидатом педагогічних наук, доцентом, зав. кафедри змісту і методики початкового навчання Криворізького  педагогічного інституту ДВНЗ «Криворізький національний університет» Павлик О.А.       
З 2010-2014 роки  було створено ряд   цифрових ресурсів. Серед них:
         розробка уроку та презентації з курсу “Я і Україна” 2-3клас «Тваринний світ» для змістовної лінії «Жива природа». Даний урок надруковано в Інформаційно-практичному бюлетню «Все для вчителя» 2011р., березень № 7-8.
         розробка уроку та презентації з курсу “ Українська мова»  3 клас «Префікси та прийменники».
         Розміщення  матеріалів на сайті «Урок. Форум педагогічних ідей»:
ü розробка уроку та презентація з курсу «Українська мова» 2 клас «Змінювання іменників за зразком «один-багато». Групування предметів за родовими і видовими ознаками»
ü розробка уроку та презентація з курсу «Математика» 1 клас. Урок-дослідження «Ознайомлення  з поняттям  «задача»
ü розробка уроку та презентація з курсу «Математика» 2 клас: «Ознайомлення з дією множення. Знак множення.»
•   Участь у конкурсі на кращу розробку уроку ЦО. Проект « Вогонь-друг, вогонь-ворог»      Електронний додаток до посібника «Використання інформаційних технологій у початкових класах» «Ігри-тренажери з математики та української мови для 2 класу»
      Майстер-клас для слухачів курсів підвищення кваліфікації «Взаємодія вчителя і учнів під час навчально-виховного процесу засобом ІКТ» Фрагмент уроку української мови.                                                 З 2007 року у навчальному процесі використовую поелементну диференціацію.   Це дозволяє забезпечити для кожного учня оптимального характеру пізнавальної   діяльності в процесі навчальної роботи.  Використаний мною матеріал узагальнила  в 2013 році у посібник «Диференціація на уроках навчання грамоти. 1 клас. Він вміщує ряд завдань для диференціації за рівнем складності та самостійності в  букварний та післябукварний період навчання грамоти,  схеми  уроку навчання  грамоти з диференційованими завданнями та розробки декількох диференційованих уроків навчання читанню та письму.
           Сьогодні привити любов дітям до читання – найважливіше завдання  вчителя початкових класів, а розпочинати прививати любов до читання потрібно   з поезії, яка дітям до вподоби і читають її діти залюбки. А якщо навчити дітей  віршувати, результат буде відмінний. 2013році закінчила роботу над посібником  «Азбука віршування», у якому  пропонується три основні лінії  процесу   формування початкових умінь складати вірші. Дібрані вправи з віршування для          поетів-початківців допоможуть дітям відчути себе не учнями, а винахідниками і  творцями чогось нового, невідомого для них.
З  2009 року, пройшовши курси Іntel, почала  застосовувати в своїй роботі  проектну технологію – один з видів ділової гри. Враховуючи, що в освіті акцент  переноситься на розвиток креативної особистості -  учня здатного самостійно  мислити, здобувати та застосовувати знання, ретельно обдумувати  рішення і чітко планувати дії, співпрацювати у різних за складом групах, бути відкритим для нових контактів і зв’язків, вважаю  своїм завданням поступово і методично формувати дослідницькі навички моїх вихованців. Будучи керівником проектів «В гостях у мурашки» , «Як бджоли готуються до зими?», «Куди зникла калюжа?», «Як зберегти ялинку перед новим роком?» «Вогонь-друг, вогонь-ворог»» застосовувала як традиційні (збір інформації, експонатів, дослідження, спостереження,опитування, ознайомлення з правилом, оволодіння вміннями, навичками. знаннями, захист проекту), так і інтерактивні  техніки («Мозковий штурм», «Мікрофон», рольові ігри, керовані фантазії. групова та парна робота, інтеграція та диференціація, ІКТ). На уроках математики спонукала дітей до дослідницької діяльності вже з першого класу, проводячи уроки – дослідження. Урок-дослідження «Ознайомлення  з поняттям  «задача». Було надруковано у журналі «Відкритий урок». Розробки-технології-досвід 2014р., березень № 03   Все це спонукало творчому зростанню потенціалу моїх вихованців та вдалому виступу у 2013  році  Харченко Дмитра  в міському інтерактивному конкурсі  «Світ моїх захоплень»  з   інформаційно - дослідницьким проектом «Хочеться пізнать, як уміли вимірять», секція математика, роботу відзначено грамотою « Краща робота».
 На протязі 2010-2014 роках залучаю учнів до участі у   міжнародних  математичному конкурсі «Кенгуру»  та конкурсі з рос. мови «Ведмежатко»  У 2013 році Харченко Дмитро у районному турі олімпіаді з математики зайняв ІІІ місце.                    
У підсумку слід сказати, що впроваджуючи в практику роботи  ІКТ, із власного досвіду пересвідчилась в доцільності використання  продуктивних методів навчання, які дають  змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це дає змогу учням формувати критичне мислення; виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості. При цьому навчально-виховний процес організовується так, що учні шукають зв'язок між новими та вже отриманими знаннями; приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити «відкриття», формують свої власні ідеї та думки за допомогою  ІКТ-компонента; навчаються співробітництву.           

“ Пробудити у людині щиру зацікавленість до всього корисного, вищого, морального – і ви можете бути спокійними, що вона завжди збереже людську гідність” .        
                                                                          К.Д. Ушинський                        

  Презентація досвіду роботи

2 коментарі:

  1. Наталя Анатоліївна. Дуже сподобався ваш блог. Щиро дякую за кропітку працю. Успіхів і натхнення вам у подальшій роботі.

    ВідповістиВидалити